6. jan. 2008

Calorimetri

Da er jeg hjemme igjen fra ferie og kan da legge ut de siste bildene fra julegavene.


Som en ekstra gave til jentene i familien strikket jeg Calorimntri. Dette er et pannebånd/hårbånd som er stort på toppen og tynt bak hodet. Noe som blir en veldig fin form på det.

Originalmønsteret finner du her, men Linda N har oversatt mønsteret til norsk og lagt det ut på bloggen henns.
Til Lise brukte jeg dobbel tråd alpakka fra Garnstudio.

Til Henriette måtte jeg lage et Brannbånd. Hun er selvfølgelig blitt Brannfan etter hun var på kamp i Bergen i sommer. Hårbåndet er strikket i dobbel Silja noen som gjorde det litt tykkere enn det i alpakka


Til Birgitte brukte jeg opp rester fra Fabelgarn som mamma hadde brukt til å strikke sokker til henne. Det var ikke så mye igjen av garnet så ble kun striper inne det bringebærrødet Rubingarnet.( Fargen på bildet lyver litt)



Siden jeg var så gått i gang måtte jeg lage et til meg selv å. Dette er strikket i dobbelt Silja.

0 kommentarer: