23. feb. 2009

Begynnelsen av året

I juleferien hadde jeg en rolig avslappet ferie på hytta. Her ble det lange stunder i sofakroken der pinnen gikk varme. Begge luene er strikket fra et mønster fra Gjestdal. Den lilla er stikket i Mirasol, alpakka og er til meg selv, mens den hvite og blå er strikket i Rubin og ble gitt bort i julegave til en god venninne av meg. Hun er fortiden på Hamar og treger derfor noe som varmer. Sjalet er stikket av resten av Kaunigarnet etter Kofta mi. det var akkurat nok til å lage et fint Flower basket sjal. Til de som ser litt nøyere etter er det ikke helt riktig fargekombinasjoner, men slik blir det med rester, men ble overasket over hvor mange overganger jeg hadde igjen.

Kjolen skulle egentlig bli julekjolen min, men pga eksamenlesing strakk ikke tiden til og jeg måtte lage den ferdig etter jul. Stoffet er kjøpt på Grønnland i Oslo, etter en shoppingtur med mamma. Gikk mye penger på denne turen, men fikk mye fantastisk stoff som dere skal se fremover våren etterhvert som det utarter seg i lekre plagg.





Ble ikke mye produkter i denne perioden, dette skyldes to hjemmeeksamener på tilsammen 48 sider.
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Kelsina sa...

Du lager mye fint. Den fanakofta ble utrolig lekker.

Unknown sa...

B-E-A-utiful! Elsker kjolen din. Den ble jo helt FANTASTISK!

Love<3

Anonym sa...

Så mye fint det var kommet her! :)
Og det rosa sjalet... LEKKERT JA!!!!!!! :D

(ønske seg sånt til jul ja ;))

Hønehuset sa...

Så nydelig kjole! Og flotte luer! Tror jammen jeg må legge deg til i lista mi, for her vil jeg gjerne komme tilbake:-)

Anonym sa...

hehe, leser litt sånn i rykk og napp og presterte lese du hadde shoppet på Grønnland LOL oi, tenktejeg, det var sannelig eksotisk...men så skjønte jeg det var bydelen i Oslo hehe;-D

Og kjolen ble flott da!
Har vært og lusket på Hobbyboden og sett den nydelige fanakofta di også! Oooooooo, flott og nydelige farger:-D